Zdrowy sposób na odchudzanie

skuteczny sposób na odchudzanie

Według badań CBOS z 2014r. prawie połowa Polaków ma problemy z nadwagą, z czego ponad 6 milionów osób według wskaźnika BMI zalicza się do grupy otyłych.

Jest to bardzo poważny problem, a trend ten jak na razie nie ma zamiaru zmienić swojego biegu i przewiduje się, że w ciągu najbliższych 15-20 lat może nastąpić czarny scenariusz gdzie liczba osób z nadmierną nadwagą może zwiększyć się nawet dwukrotnie.

Aby tego uniknąć, należy uświadamiać społeczeństwu zagrożenia jakie występują w związku z nadwagą.

  • Choroby serca i układu krążenia
  • Cukrzyca
  • Choroby nowotworowe
  • Zapalenia stawów
  • Nadciśnienie tętnicze

Utrata zbędnych kilogramów przyczynia się do znacznego zmniejszenia ryzyka wystąpienia powyższych chorób.

Skuteczny sposób na odchudzanie

Musisz sobie ustalić realne cele, trzy-cztery kilogramy w miesiącu to jest naprawdę dużo. Nawet jeżeli masz 40-50 kilogramów nadwagi to jest to do osiągnięcia w jeden rok. Może się to wydawać długo, ale to tylko 365 dni więc im prędzej zaczniesz tym szybciej osiągniesz swój cel.

Tych kilka wskazówek na pewno pomoże Tobie w odchudzaniu.

  • Nie głódź się

Może Ci się wydawać, że z Twoich ud i pośladków znikają grube i tłuste fałdki, ale pamiętaj to nie potrwa długo. Organizm do funkcjonowania potrzebuje odpowiedniej ilości energii. Jeżeli zaczniesz pomijać kilka posiłków dziennie, przechowywane kalorie zostaną wykorzystane zamiast tych które powinny być dostarczone z posiłkami.

  • Nie zapominaj o śniadaniu

Jest to najważniejszy posiłek dnia. Spożywaj go zawsze rano aby jak najszybciej uruchomić swój metabolizm.

  • Jedz mało, często i zdrowo

Pięć nie dużych przekąsek dziennie będzie zdrowsze niż trzy spore posiłki. W ten sposób unikniesz nadmiernego przejedzania się, poprawisz swój metabolizm a spożyte kalorie będziesz w stanie szybciej spalić.

  • Ułóż sobie realny plan

W dłuższej perspektywie jest mało realne, żeby stracić 10 kilogramów w dwa tygodnie. Postępuj ściśle według zasad jakie sobie ustalisz sobie na początku i nie poddawaj się zbyt szybko jeżeli rezultatów nie widać w pierwszych tygodniach.

  • Pij dużo wody

Woda jest potrzebna, żeby spalić niezdrowe tłuszcze i utrzymać Twoje ciało odpowiednio nawilżone.

  • Staraj się unikać cukru

W Twoim planie zdrowego odchudzania powinna być zawarta odpowiednia dieta składająca się z dużej ilości owoców i warzyw, ciemnego pieczywa, ryżu, kaszy,  makaronu (najlepiej razowego) oraz chudego mięsa. Napoje gazowane oraz słodycze postaraj się odstawić w zapomnienie ewentualnie ogranicz ich spożywanie naprawdę od święta.

  • Uważaj na złe tłuszcze

Dieta bogata w orzeszki ziemne, oliwki, olej rzepakowy, ryby, takie jak makrela, łosoś, tuńczyk dostarczą Tobie odpowiednie ilości tzw. zdrowych tłuszczów , a przede wszystkim tłuszczów omega-3 co będzie na pewno zdrowe dla Twojego organizmu.

  • Bądź w ruchu

Od wczesnej wiosny do jesieni to najlepszy okres by samochód zostawić w garażu, a do pracy pojechać rowerem, zamiast windy korzystaj ze schodów, zacznij biegać, spacerować, chodź na siłownię, basen, aerobik. Najważniejsze by robić to regularnie a nawet nie zauważysz kiedy Twoja waga zacznie spadać.

Jeżeli zauważysz u siebie rezultaty, Twoja waga zacznie niewiele ale jednak spadać w dół to już to jest Twój sukces. Każde 3 czy 4 kilogramy mniej zbliżają Cię do tej Twojej idealnej, zaplanowanej wagi.

Skomentuj jako pierwszy "Zdrowy sposób na odchudzanie"

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany


*